måndag 9 mars 2009

Webdesign

När jag gick på gymnasiet på 90-talet läste jag en kurs i webdesign och då fick vi göra egna hemsidor. Min allra första hemsida innehöll detta:

1. Svart bakgrundsfärg
2. Tabell med synliga borders, 2 px
3. Horisontell linje
4. Följande animerade giffar: eldflames (2 st), ett roterande @-tecken, en skrikande blå liten mus:
Mus
5. Slumpade ordspråk i en snygg liten javascript-applikation
6. Länk samt logotyp till Systembolaget
7. Ett foto på mig med mittbena
8. Typsnittet Courier New 12 px
9. En gästbok
10. Personligt info typ "Hej och välkommen till min hemsida!"

Kanske just Du besökte mitt egna lilla krypin i cyberspejs?

2 kommentarer:

  1. Yey! Så himla fint! (framförallt border=2 på tabellerna!). Finns den kvar på internet archive eller va det heter?

    SvaraRadera
  2. Milda mammon det hoppas jag verkligen att den inte gör!!! Jag fick ett par år senare be webdesignläraren ta bort hemsidan från skolans server då den dök upp när jag sökte på mitt namn. Huh!

    SvaraRadera