fredag 20 mars 2009

Vill inte.

Foto: Lina Scheynius

Vill inte vara på jobbet, instängd. Vill vara ute. Kanske vid havet. Där skulle jag sitta på en sten och titta ut. Över havet. Lyssna på måsarna.

Eller kanske hemma. Ljuset faller så vackert på min guldiga ryamatta. Där skulle jag vilja ligga, som en katt i solen. Jag skulle spela Hong Kong Garden jättehögt och öppna fönstren så hela Möllan fick höra. Sen önskar jag att jag var rökare för då skulle jag sitta i mitt fönster och röka, lyssna på mer Siouxsie and the Banshees och nicka lojt till människor som passerar. Jag kanske har en skir, vit bomullsgardin som liksom fladdrar till av luftdraget.

Sen skulle jag nog sätta mig i solen på någon av de nya parkbänkarna på Möllevångstorget. Med en kaffe från Kaffebaren. Och sen, sen skulle jag ta min första uteserveringsöl. I solen. Med någon jag tycker om.

Men nu sitter jag här. Nu sitter jag här och lyssnar på soundtracket till Marie Antoinette och tittar ut över hustak och blå himmel. Det känns ok. Men jag vill ändå inte vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar