torsdag 26 mars 2009

Barn - vår framtid

BARN.
Barn är enkelt sagt små människor.
Barn är kortväxta. De växer till sig så småningom. Bli alltså inte orolig om Barnet du får/har är kort.
Barn tycker ofta om att leka, äta godis, och vara med andra barn.
Ganska ofta blir Barn ledsna, sura och förbaskade. Då kan de t.ex gråta, ställa sig rätt upp och ner med armarna i kors eller stampa hårt i marken.
Ibland skrattar de mycket. Så mycket att de liksom kiknar. Ofta åt roliga ljud, eller åt saker de ser. Som på Internet (se bild ovan). Där tycker de att det finns mycket roligt att skratta åt.
En del Barn blir "bortskämda", andra "lillgamla" och vissa "ADHD".
Barn finns i alla länder, det finns knappt en kvadratkilometer på vår planet där det inte finns Barn.
Det är viktigt att Barn får sin sömn. Annars blir det mycket "tjurigt".

Barnen är vår framtid. Nu tycker jag att vi ägnar alla Barn vi känner och alla Barn vi inte känner en tanke.

3 kommentarer:

  1. Sköna rabiesbarn på bilden. Dock kan jag inte annat än känna visst obehag när jag tittar på barnet längst till höger. Ser inte det barnet lite väl vuxet ut, men med ett barns storlek på huvudet?

    Jag skulle, efter att ha bedömt barnens ansiktsdrag, gissa mig på en åldersbestämning enligt följande (från vänster till höger):

    Barn 1: 12 år
    Barn 2: 14 år
    Barn 3: 34 år

    En svag sekund fick jag till och med för mig att barnen kanske kommer från Amerika. Men vad vet jag?

    En sak är dock säker och det är att jag vill se vad de ser.

    SvaraRadera
  2. Kurre, barnen kommer från Getty Images så klart. Amerika, vad är det?

    förresten, klicka här så ser du vad dom tittar på: http://www.youtube.com/watch?v=3HrSN7176XI

    hihi

    SvaraRadera
  3. Ni har båda rätt.

    Nu tänker vi på något annat, tycker jag.

    SvaraRadera