fredag 6 mars 2009

Har ni hört den förut?

Nu ska jag berätta vad som hände min gode vän Olle en midsommarafton 1967. Olle hade varit i Rättviksparken på midsommardans och roat sig kungligt. När klockan började närma sig midnatt bestämde sig Olle för att knata hemöver eftersom han kände sig lite väl rund under fötterna. Olle själv berättar: "Så jag gick där på landsvägen när en söt jänta i fin blus och kjol cyklade förbi. Lite längre fram på vägen såg jag henne stå bredvid sin cykel och svära ilsket. När jag kom fram frågade jag vad som hade hänt. "-Kedjan hoppade av och jag vet inte hur man lagar sånt... Kan du hjälpa mig?" "Javisst" svarade jag och började genast mecka med kedjan och hänga tillbaka den. Det var lite oljigt men vad gör man inte för jäntor, speciellt när de är så söta som hon... När jag var klar och rest mig upp kramade hon om mig och jag kände hur det pirrade till "där nere". Hon var ju som sagt väldigt söt. När hon släppt taget tog hon ett steg tillbaka, lyfte på kjolen och lirkade av sina trosor! Sen log hon och sade: "Som tack för hjälpen får du ta precis vad du vill...". Så jag tog cykeln och åkte. Vad fan ska jag med ett par trosor till??

Åh Olle din dumfan...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar