torsdag 19 mars 2009

Tagg!!!

Tjohoo jag har blivit "taggad" av thereserulesok!
Här är reglerna:
1. Respond and rework. Answer the questions on your blog, replace one question you dislike with a question of your own invention; add a question of your own.
2.
Tag eight (oj så många känner inte jag, vaddå är jag 14 år liksom!) other un-tagged people.

Nuvarande besatthet?
Nudlar, Rosenrot, Roligt
Vad har du på dej nu?
Vit- & svartrandig H&M-klänning med guldknappar a lá sailor, kornblå kofta från Beyond Retro
Tar du tupplurar?
När jag somnar till ibland så
Vem kramade du sist?
Mannen
Om du vore ett träd vilket skulle det vara?
Magnolia
Vad blir det till middag?
Fläskfärs m. ingefära, vitlök & sesamolja + nudlar
Vad var det sista du köpte?
Bröd och salami från Möllans Ost. Brödet var gott och salami tjae, är ju alltid gott.
Vad lyssnar du på just nu?
"Pulsar" - Hypnosis i mitt iTunezzz
Favoritväder?
Vårsol, när det börjar skymma, och gärna med en koltrast som kvittrar febrilt också.
Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner?
Det är extremt hemligt men börjar på olika bokstäver som t.ex S och A.
Säg något till den person som taggade dig.
Dressed for success Tess!
Favoritresemål?
USA USA USA. Vart som helst. Storstad, kuststad, småstad, håla. Whatever.
Nämn några saker du inte kan vara utan?
Trams, flams och chans till romans. Och såklart dator, musik, nudlar. Ligga.
Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
Man eller en kinesisk nakenhund. För jag vill så gärna ha en sån.
Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Bah! Jag byter fråga till:
Vilken svensk musiker skulle du helst "göra det" med:
Och då svarar jag Jens Lekman för han verkar så gooo och lite knaskul japp.
Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka?
Nåt litet gathörn i Shibuya, Tokyo där jag kan stå och glo på alla människor. Och äta nudlar. Sen kunde jag "åka" hem igen till Malmö och tänka tillbaka på alla skojiga och intressanta människor jag sett. Och äta nudlar.
Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
Min Man. Eller en kinesisk nakenhund.
Vilka är dina bästa redskap?
Min slipade kockkniv och min o e m o t s t å n d l i g a charm.

Favoritlukt?
Ok egentligen är det där på sidan av halsen en bit nedanför örat på min Man men jag ska inte tjata mer om honom så jag svarar: Jasmin, grillos, bensin (!), när man fräser vitlök och timjan i olivolja t.ex.
Extrafråga: Vilket djur är du?
Jag är en väldigt liten voffsing.

Jaha då "taggar" väl jag Dan Park, Pills, Thrills & bellyaches samt Kure Kure Martin. De lääär ju svara. Vad gör man nu då???

13 kommentarer:

  1. åhe! jag tror att man ska ta med de extrafrågorna också från den andre skickavidarepersonen? åh jag vet inte noga, men jag gjorde det? (indiejot)

    kram godnatt (snart...)

    SvaraRadera
  2. jag vill också! attans att jag inte har någon blogg.

    SvaraRadera
  3. Mjaha då har jag uppdaterat, tackar!

    sara: varför har inte du en blogg och bloggar i?

    Natti natti!

    SvaraRadera
  4. vet inte riktigt, jag hade tidigare, men inte längre. fast jag funderar på att starta en ny. ska sova på saken.

    SvaraRadera
  5. jag anser att du är Bree i jPod.

    SvaraRadera
  6. en ipod vet jag vad det är men jpod känner jag inte till. "bree" är nån slags ost va?

    nä förlåt! men jag vet inte vem denna bree är. är hon en "cool katt"?

    svara snarast jag vill veta saker!

    SvaraRadera
  7. men bree är ju en av brudarna i douglas couplands fantastiska jpod, du måste läsa den!

    SvaraRadera
  8. aha! då gör jag väl det då, tackar!

    SvaraRadera
  9. jag har uppenbarligen blivit göteborgare, av ordvitsen att döma.

    SvaraRadera
  10. näe du e la från kottedalaa måhända.

    SvaraRadera