torsdag 12 mars 2009

När jag var liten #2.

När jag var liten gjorde jag bl.a det här:

1. Snattade en leksakshäst på ICA. Två gånger.
2. Busringde till random folk
3. Kastade stora stenar på kompisar
4. Snodde ett fint mynt med en palm på av en snäll farbror på min gata
5. Knäade klasskompisen Anders i skrevet så han vek sig av smärta
6. Läste snuskiga partier i vuxenböcker som typ Grottbjörnens folk om och om igen
7. Sparkade sönder en fönsterruta bredvid ytterdörren för att mamma tjatade att jag skulle komma in
8. Fick en glass jag inte tyckte om (GB Sandwich) hemma hos en kompis och gömde den i hennes bokhylla bakom ett par böcker
9. Var på kalas hos en kompis och smög in i köket och proppade i mig godis ur deras köksskåp
10. Spelade in egna "radioprogram" på kassett där jag stundtals bara gjorde konstiga ljud med munnen och sedan spelade upp i dubbel hastighet för det lät kul

Att vara ensambarn.

4 kommentarer:

  1. Hej då himlen för din del.

    Punkt 1–7 och 9–10 kanske är ok, men att säga att GB Sandwich inte är god är sannerligen en synd så svart som någon.

    SvaraRadera
  2. 1. snodde lösgodis (engelsk konfekt, som jag inte ens tyckte om när jag var liten) i en butik för att mina föräldrar inte ville handla åt mig.
    2. busringning var standardaktiviteten.
    3. kastade snöbollar på kompisarna.
    4. snodde en tesked med en fin rosa sten på skaftet av min gammelmormor, slarvade bort den direkt.
    5. gav killen i klassen över mig en örfil. eller, jag försökte, men missade kinden.
    6. läste enbart kropp och knopp-sidorna i kp.
    7. drog ur telefonkontakten ur jacket när jag tyckte mamma pratade för länge.
    8. gömde all möjlig mat jag inte gillade på olika ställen hos folk.
    9. smygåt nästan alltid godis hemma hos min bästis som ständigt hade massor hemma.
    10. kassettbandsbrevväxlade med min bästis och sjöng in sånger på band där hemma. det lät sådär.

    och jag var inte ens ensambarn.

    SvaraRadera
  3. ÅH GUUUD barn alltså...!!!

    SvaraRadera
  4. Martin: Jag testade GB Sandwich för ett par år sedan men det var för mycket minnen inblandade så det gick bara inte... Däremot tycker jag om precis ALL annan glass. Lite sjukt nästan.

    SvaraRadera