onsdag 6 januari 2010

Va? Va' sa'ru? Va?

- Ööö va? Va' sa'ru för nå'? Va? Inte vara här, här hos er? Jag ska "dra"? Har jag gjort nåt fel? "Stökat ner!", "Ställt till med förtret!", "Varit till ett jävla besvär!"? Vem? Jag? Nänä vänta nu lite här. Bad inte ni mig att anordna den här försäljningen på er gräsmatta, gjorde inte ni det? Var det inte ni som ringde mig, mitt i natten, och sa åt mig att komma hit "ögonaböj" för att hjälpa er? För övrigt, om jag inte minns helt fel, så sa ni även att det fanns både våfflor, läskedryck, tagliatelle, ägg och kaffe till försäljning, och att det bara var att komma hit? Vilket jag också gjorde, trots att det var långt över läggdags och alldeles beckmörkt ute. Var det inte ni som gjorde det, var det inte det, va?!



Va, inte? Säkert? Helt säkert? 100%?

Hoppsan.

Då får jag väl be så mycket om ursäkt. Hemskt ledsen, hemskt. Sånt kan ju hända även den bäste. Inte sant? Jag tar bara med mig de här våfflorna och kilar hemåt.

Inte ta med våfflorna? "Pysa på direkten"?

Ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar