lördag 16 januari 2010

Omröstningen är avslutad!

Det blev ett rungande "JA!" i omröstningen "Ska jag köpa de där dojjerna för 1750 pix?". Ett stort tack till alla 5 som var med och röstade! Jag blir alltid lika förbluffad över hur många läsare den här j-a bloggen trots allt har. Det är tack vare ER som jag orkar hålla på, det ska ni veta. Utan er vore jag ingenting, ingenting!!!

Så igår gick jag, i enlighet med omröstningsresultatet, till Trés Bien Shop där "dojjerna" fanns till försäljning. 1750 kr stod det på prislappen, vilket var reapriset efter sänkningen med 30%. Ett enda par fanns det kvar, dessutom i min storlek, vilket jag ser som ett tecken från ovan.

Då jag satte mig ner för att prova "dojjerna" såg jag hur killen i butiken drog bort vinyltexten "30%" från väggen, gick iväg, kom tillbaka med ny vinyltext vilken han fäste på samma ställe.
Jag trodde inte mina ögon. "Vad skådar jag?" tänkte jag för mig själv. "Vad skådar jag?", samtidigt som jag gnuggade mig i ögonen och skakade diskret på huvudet, skrockandes. Helt plötsligt stod det 50% istället för futtiga 30%! 50%!

Skorna satt som gjutet på mina fossingar, och då de istället kostade ringa 1400 kr så kunde jag ju inte inte köpa "dojjerna". Sagt och gjort, nu står de här i hallen och vänjer sig vid den nya omgivningen. Här är ju inte lika fint som på Trés Bien Shop, men jag hoppas att de snart känner sig hemma i mitt modesta bo.

1 kommentar: