onsdag 20 januari 2010

Fröken E's känsla för bilar.


Åh det är så löjligt vanligt att tjejer och kvinnor är bilrädda och knappt vågar köra någonstans trots att de har körkort och troligen är fantastiska bilförare (till skillnad från alla pojkar mellan 18-40, samt 60-100 år - de har sin bilkörarprimetime i 20 år ungefär - nä'rå, ni kör jättebra ni med!). Det är så tråkigt att tillhöra en av dessa rädda tjejer. Jag har kört bil tre gånger i Malmö och jag har bott här sen 2003. Det är inte coolt. Första gången jag körde var till havet och det gick bra för det var på kvällen. Andra gången skulle jag just till att byta körfält på Nobelvägen när en jättesnabb bil med en arg man i tutade ilsket eftersom jag glömde att kolla döda vinkeln - oops. Tredje gången körde jag till Veberöd med ett släp efter att vi varit på världens bästa loppis och köpt stora och många saker som krävde hyrning av släp samt tillbakafärd.

Tre gånger alltså.

När jag bodde i Falun på 90-talet körde jag bil hela tiden. Ett tag var det nästan det enda jag gjorde! Jag körde till och med till skolan varje dag trots att den bara låg en kilometer från min lägenhet... Haha!

Inte coolt.



Då vet ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar