lördag 30 januari 2010

HAHA barn!


Jag var i Eslöv idag och gjorde ditten och datten. Bl a var jag i en matbutik och innan jag klev in där så noterade jag tre småkillar som höll på att greja och dona utanför entrén. Efter att jag hade gjort mina inköp och klev ut upptäckte jag vad de där tre småkillarna hade grejat och donat så med. Mitt framför fötterna på mig låg nämligen en blänkande 5-krona, men helt ensam var den inte. Runtom 5-kronan var nämligen ett långt, vitt papperssnöre knutet, och i ena änden av snöret satt som sagt myntet, och i den andra änden av snöret - som befann sig bakom husknuten ca 30 m bort - stod en av de där småkillarna och höll i för glatta livet. Inte nog med det, småkillarna var dessutom utrustade med walkie-talkies OCH en av dem stod beredd med mobiltelefonkameran, "väl dold" bakom en mindre snöhög.

Den perfekta kuppen!



Om det inte hade varit för ett par smärre detaljer:

- Så som att snöret de använde var tjockt och vitt, knutet runt myntet i fyra varv.

- Tre småkillar som står och härjar utanför en matbutik mitt på blanka dagen, när de i själva verket borde sitta framför varsin PC och spela datorspel? I don't think so. Osar fuffens på lång väg.

- Killen bakom snöhögen pratade jättehögt i sin walkie-talkie. Sa bl.a, mycket ivrig, "Nu kommer nån, nu kommer nån!!!".

- Jag har själv genomfört "plånbokstricket" ett antal gånger. (Dock... utan framgång).

Men ack så skojigt det var att få åskåda barn som faktiskt lekte, utomhus, och att det hederliga gamla "tricket" fortfarande genomförs, om än mindre raffinerat.

Ja se barn...

HAHA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar