torsdag 28 januari 2010

Dagens lunch: Mando Steakhouse


Idag lunchade jag på Mando Steakhouse. Jag har länge varit sugen på att gå dit och "äta en bit". Tycker inredningskonceptet (helt inklätt i koppar!) känns härligt retro. Sen gillar jag ju kött också.

Öppet kök hade de dessutom! Där satt jag och spanade. Det friterades, grillades, garnerades, bongades, dressades osv. De verkade ha en härlig köksjargong! Den ena kocken var... låt oss säga som så här. Det finns ett litet "saying" ang. kockar, "Lita aldrig på en smal kock". Då lagar de troligtvis inte särskilt god mat. Kocken på Mando, Som Han Lagade! Han var j ä t t e s t o r! Jag kunde nästan inte låta bli att titta på honom, lite i smyg ni vet. Sneglade, under lugg. För han var snabb ska ni veta, rutinerad. Men återigen, j ä t t e s t o r.



Ja-happ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar