onsdag 13 januari 2010

Fröken E tjänar storkovan.

Jag har nu testat en ny grej i ett par dagar. En grej som jag kommer spara tusenlappar på! Jag har nämligen börjat använda mina engångslinser i TVÅ dagar istället för en. Med tanke på att ett års förbrukning kostar orimliga 3641 kr kommer jag alltså tjäna 1820,50 kr på min nya "grej"!!! Det innebär alltså att jag kan rättfärdiga ett skoköp för 1750 kr. Det gör det. Jajje. Jajjemän. Fast det känns ju ändå inte helt rätt...

Eller...?

Ska jag....?

Nä...

JO!

Nä.

Eller...?

6 kommentarer:

  1. Kalkylen går nog inte riktigt ihop är jag rädd. Om jag lite slarvigt förutsätter att du skall köpa ett par stövlar så behöver du med stor sannolikhet klacka om dem. Om du väljer en "seriös" skomakare kommer detta att kosta mer än de 70,50:- som blir över när du spenderat 1750 av de 1820,50 kronorna.

    Vi står då med tre alternativ:

    1. Köp ett par skor som ej behöver klackas om

    2. Klacka om skorna för 1750:- på Möllan

    3. Spara in på något annat för att ha råd med klackningen, till exempel att använda linserna i 3 dagar.

    SvaraRadera
  2. I så fall väljer jag nummer 1. Köper ett par skor som ej behöver klackas om.

    Jag menar, betalar man 1750 pix för skor så borde ju bra klack komma med, inte sant?

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, men verkligheten är av annan art. Allt för ofta har jag sett kvinnor komma hemspringandes med nyinköpta statusstövlar för att sedan meddela att de minsann måste klackas om innan man kan använda dem enligt butikspersonalen.

    SvaraRadera
  4. Håller med. Det är i sanning sjukt att behöva sula om en sko när man betalat dyra pengar för den helt ny.

    Det är som att köpa en oxfilé på restaurang och få den serverad rå med beskedet att jag måste gå hem och steka upp den innan den går att äta.

    SvaraRadera
  5. Vad kostar egentligen en sån där sulning/klackning? Du verkar veta mer om skor än vad jag gör.

    SvaraRadera