fredag 8 maj 2009

Supermarket Sweep!

Jag har mer eller mindre växt upp med parabolantenn (ett tag hade vi T R E stycken på framsidan av huset vilket jag tyckte var lite pinsamt men min familj har alltid varit ett något udda inslag i byn jag kommer ifrån så det var bara att "gilla läget") och har sett en hel del märkliga TV-kanaler och program i mina dagar. Som t.ex. tyska kanaler där de sjöng allsång i tyrolermiljö på dagarna och sent på kvällarna visade tysk gladporr (har jag hört!) och hysteriska barnkanaler i bjärta kulörer där kidsen fick klä ut sig till sin idol och mima till musiken. (Jag önskade ALLTID att jag också skulle få vara med i ett sånt program för då skulle jag varit Carola eller Madonna och jag skulle ha jättemycket smink på mig och boa).

Mitt BÄSTA favoritprogram var ett tag game showen Supermarket Sweep som gick på den amerikanska kanalen Lifetime Channel. Om jag inte minns fel skulle deltagarna svara på frågor för att samla på sig tid som de sedan kunde använda till själva finalen som gick ut på att springa omkring som en tok till hysterisk musik och plocka på sig de mest värdefulla varorna!

Två varor som verkligen etsat sig fast i minnet är konstigt nog konserverad skinka och vattenslang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar