onsdag 13 maj 2009

Partymusik.


Om ni någon gång blir bjuden hem till mig på fest är chansen stor att följande LP-skivor kommer "gå på rotation".
1. Freestyle - Fantasi. Låtarna "Rider omkring" och "Bubblar".
2. Eddie Meduza - Collection. Klassiker som "Runkeballe", "Volvo", Torgnys svettiga ansikte" och "Glasögonorm".
3. Ratata - Jackie. "Jackie".
4. Das ist mein Tirolerland. Låtarna "Mein Schatzerl" och "So sind Tiroler" är riktiga hits!
5. Fredrik - Vild fantasi. "Varje hjärtas detektiv" och Billy Butts "Susanne" är tokigt sköna.
6. Soundtracket till Ingen kan älska som vi. *Suck*
7. Hammond for dancing. Horst Mamerow på Hammondorgel och Wolfgang Langhof med sin rytmusgrupp framför bl.a "La Bamba" med en sällan skådad entusiasm och genuin musikglädje!

Vi ses!

6 kommentarer:

  1. Gillar din musiksmak. Kan du inte ge oss - dina läsare! - några bra spotify-spellistor?! ja!

    SvaraRadera
  2. k: hah, jag läste jackie, jag såg att det fanns en kommentar, jag visste att det var du.

    SvaraRadera
  3. Okelidokeli "k"! Befinner mig f.n på resande fot men sätter igång med listandet inom kort.
    Big Up!

    SvaraRadera
  4. Men hallåj, känner ni också varandra? Blir inte klok på detta Internet och alla olika nätverk och folk hit och dit!

    SvaraRadera
  5. alla känner apan.. etc?

    ps. jag vet förresten vem den riktiga jackie är. tycker jag är kul!

    SvaraRadera
  6. Det är alltid kul att veta saker! Keep it up!

    SvaraRadera