onsdag 6 maj 2009

Ett par snabba!

Ni vet när man kollar på olika evenemang och "happenings" på Facebook, så händer det ibland att folk som inte kan delta i evenemanget eller "happeningen" skriver det i kommentarfältet på sidan, och nu undrar jag lite snabbt till VEM detta meddelande riktar sig? Har det hänt att någon faktiskt har brytt sig om huruvida, samt anledningen till att, en viss person inte kommer delta?
Detta får mig att skapa följade teorier kring fenomenet som vi kanske kan kalla "Omotiverad OSA":
1. Personen i fråga känner givetvis gruppadministratören, isåfall är det kanske inte så omotiverat.
2. Personen i fråga började använda Internet först när Facebook kom till världen (därav bl.a de vårdslösa uppladdningarna av privata "festfoton" som en del visar upp helt oredigerat/ogenerat/omotiverat för hela Facebooks beskådan).
3. Personen i fråga befinner sig i världens centrum, anser att allt personen tar sig för är allas angelägenhet och att allt som händer kretsar kring just den här personen och hela dess existens.
4. Personen i fråga är väldigt, väldigt ironisk och har, liksom jag, reagerat på detta fenomen.
5. Personen i fråga är ung.

Skriv gärna och berätta, kanske just DU är en sån som känner dig nödgad att inte bara tacka "nej" till en inbjudan utan även ett kraftigt behov av att förklara varför? Isåfall är du extra välkommen att förklara, gärna så att jag förstår.

"Åh, hade varit nice men jag är på semester i L.A...tyvärr! (Och har så himla kul på min semester att jag Facebook:ar)!
"Typiskt! Jag är på nån superviktig affärsresa i Kina."
"Kan inte komma jag är verkligen jättesjuk, trist!"

2 kommentarer:

  1. Hade gärna kommenterat detta inlägg men jag är upptagen med sjukt viktiga dokument som handlar om en tuff resa som jag skall göra eftersom jag tjänar så mycket pengar. Trist bara att jag har lite ont i huvudet. Annars hade jag, som sagt, gärna kommenterat detta inlägg. Om jag haft tid. Vilket jag ju inte har. Eftersom jag är så sjukt busy.

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna svarat på din kommentar men jag ska äta nu. Så jag kan inte svara. Tyvärr!

    SvaraRadera