tisdag 10 februari 2009

Nerd alert!

Jag har lagat Garageband och kan härmed spela in sång och musik igen! Jag är en "datorhacker"!!!

Det hela var en oerhört krävande procedur men jag lade minsann manken till och tänkte "va fasen om jag inte skulle kunna fixa det här på egen hand, jag har ju tillgång till Internet och allt". Sen kastade jag, efter noggrannt (hur konstigt ser inte ordet "noggrannt" ut då? Men det ska tydligen stavas så.) "gogglande" och efterforskning på diverse datorforum och dylikt, filen com.apple.garageband.plist som ligger i /Users/mittanvändarnamn/bibliotek/preferences och vips fungerade allt som det skulle!

UPDATE! Det stavas noggrant.

LOL!

2 kommentarer:

  1. nej alltså, noggrant ska det vara, "aldrig fler än ett n eller m framför d eller t", som min högstadiesvenskalärare fick oss att repetera likt ett mantra.

    SvaraRadera
  2. Oj det fick aldrig jag lära mig och nog tyckte jag att det såg bra konstigt ut... Tackar!

    SvaraRadera