fredag 4 december 2009

Tågrecension del 1: Veolia, Malmö Syd/Svågertorp - Stockholm C kl 12:05 - 18:00

Ja här sitter jag nu på ett tåg från budgetalternativet Veolia för första gången!

Mitt första intryck var "Ja här står ju tåget, på rätt spår - precis som det stod på avgångstavlan inne i väntsalen. Perfekt!". Alltså, glädje.

Att hitta rätt vagn och plats var relativt enkelt. Jag höll helt enkelt upp biljetten och jämförde siffrorna med först de som stod på alla vagnarna. Till sist fann jag rätt siffra, kontrollerade två - tre gånger att det stämde. Det gjorde det. Så in i vagnen och börja leta efter nästa nummer, det som var min sittplats. Det fanns ett femtiotal platser med olika nummer på, men bara en plats vars siffra stämde helt överens med siffran jag fått på min biljett. Klart som korvspad!

Som sagt, nu sitter jag här på ett tåg från budgetalternativet Veolia. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar