måndag 21 december 2009

Fröken E har praktiserat på gratistidningen City!


Hej!!!

Ni kan inte tro vad skoj jag haft det på min senaste praktikplats! Ni minns kanske att jag tidigare fått vara AD på en häftig reklambyrå, bildredaktör på Sydsvenskan och nu senast annonsansvarig på tidningen City. Synd att jag inte fick vara där så länge bara...

Den här gången fattar jag bara inte vad jag gjorde för fel!? En helsida med en artikel om djurättsaktivisten som avslöjade missförhållandena hos grisuppfödare och fick hela Sverige att vilja köpa ekologisk julskinka eller ingen alls, en annons för barnklädesbutiken Barnsligt (som JAG, undertecknad, även fick layouta: Comic Sans + röd stroke + outer glow!!!), samt en helt vanlig annons för...

Fårskinnsfest...




"Shit".

2 kommentarer:

  1. Hmm... du en s.k. multitalang. Det är få förunnat att smakfullt och elegant hantera såväl Comic Sans som den ädla fotokonsten. För jag förutsätter att det är du som tagit bilden på det sköna fårskinnsfestparet i annonsen.

    Synd bara att de där tidningsgubbarna alltid skall förstöra allt med sådan där "redaktionell text".

    SvaraRadera
  2. Jag tackar och bugar för dessa lovord!!!

    SvaraRadera