torsdag 27 augusti 2009

Tusen järn i elden!

Åh herregud jag är så himla stressad förstår ni, jo jag är ju en sån där typ som alltid har tusen bollar i luften samtidigt som jag har tusen järn i elden. Häpp! Här ska det gå undan, två datamaskiner, en grön lampa, en burk pennor i olika kulörer och modell, trådlös hemtelefon, gula lappar, hörlurar, en förpackning MultiCopy hafsigt utslängd på skrivbordet, två musmattor med två möss, en överfull papperskorg, mappar, pärmar, portfölj, låda fylld med diverse, ett klaviaturinstrument avsett för dator, en påse rostade och saltade mandlar osv. Såhär har jag det hemma, så är det när man är liksom superkreativ och hjärnan spinner på högvarv. Än hit och än dit. Det ringer, jag svarar "hallå?". Man pratar. Kanske bestämmer möte. Sen fortsätter man. Vart var jag vart är jag vad gör jag, häpp! Ja, men det är kul, jävligt kul är det. Gillar när det händer saker omkring mig. Gillar att vara "med", "där". Tusen idéer som måste sättas på pränt, tankarna far i ett, sus och dus, hjärnan kokar pfff pffff. Kastar i mig mandlar i all hast, sätter ett mandelskal i halsen - hostar upp det på skärmen. Har inte tid att torka bort, fortsätter, hjärnan fortsätter.

Häpp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar