torsdag 27 augusti 2009

Kass i kistan.


Käkade indiskt igår. Blev kass i kistan idag. Är på jobbet. Toalettbekymmer. Skriver i "telegramstil". Krampaktigt. Sandaler utan sockor. Lite klibbigt. Hej och hå jag tar med mig datorn (PC) hem. Jag ska "jobba" hemma. Ska man kanske börja betala för Spotify? Nej. Funderar. Varför är just jag BÄST på att cykla? Är jag den enda cyklisten i Malmö med körkort? Högerregeln, signalera med armen vid svängning, hålla åt höger, döda vinkeln? Jag kan allt detta. Det är inget nytt för mig. Intensivkurs. Tog 1 månad. Blev dyrt. Men intensivt var det. Tror han hette Per, körskoleläraren. Skäggig, lite mullig. Sen fick jag "lappen". Och som jag körde!

2 kommentarer:

  1. Mycket bra att det finns fler som belyser våra cykelvettsfrågan.

    Det finns 3 källor till oändlig ondska:
    • Bussförare
    • Taxiförare
    • Ouppfostrade cyklister

    I en perfekt värld hade dessa 3 grupper lite makabert men effektivt tagit ut varandra och "löst problemet".

    Tyvärr är vi inte där än.

    SvaraRadera
  2. Kan vi försöka lösa detta på något vis? Du som jobbar inom reklam, någon slags kampanj riktad till dessa 3 målgrupper? Ja, det där kan ju du bäst. Maila dina förslag så kan vi bolla lite idéer sen allt eftersom.

    SvaraRadera