torsdag 8 april 2010

Fröken E testar konstnärliga uttryck.

Har sedan en tid tillbaka ägnat mig lite åt olika uttrycksformer. Bl.a olika slags "slam", Poetry och Word etc. Har även testat dragracing, Kama Sutra, gospel, parkour, bonsai mm mm. Men inget har liksom känns rätt, inget har känts "Fröken E". Ja, ni fattar. Så hörde jag talas om den där Konstrundan på Österlen, och som av en ren slump hade jag 30 kg lera hemma som bara låg och skräpade. "Perfekt!" tänkte jag, "Kanske kan jag kränga nåt på Konstrundan!" tänkte jag vidare, och satte igång att skapa. Så småningom började lägenheten fyllas av kantiga små sköldpaddor, sneda indiangubbar, knubbiga björnungar och dylikt i lera. Det blev liksom inte särskilt bra, om jag ska vara ärlig. Men så en dag så bara kom det över mig, inspirationen. Det var som att mina händer togs över av högre makter, och fingrarna kramade rask ihop de sista lerklumparna, knogarna knådade leran likt en saftig bulldeg och jag befann mig som i.. trance. Efter vad som kändes som ett helt dygn vaknade jag ur min trance, och framför mig stod... Konstverket. Det som jag hade skapat med mina bara händer. Kanske med lite hjälp från ovan.

Jag kallar mitt konstverk:

"Tjejankan".




"Tjejankan" är ej till salu.

2 kommentarer:

  1. Tjejankan är nästan en religiös upplevelse. Jag förstår att den inte är till salu, vem kan sätta en prislapp på ändlös skönhet?

    SvaraRadera