måndag 26 april 2010

Fröken E designar för hotell!

De rycker i mig, uppdragsgivarna! Är det inte Sydsvenskan så är det Skånetrafiken eller någon annan som behöver en liten touch av Fröken E's formidabla sinne för skönhet och estetik. Design och så vidare. Nu senast var det ett av stans tjusigare hotell som önskade en liten "make over", bl.a fick jag äran att re-designa deras trista namnskylt de hade på hotellets framsida, eller hotellets "ansikte" som hotelldirektören envisades med att kalla det. Så efter en del research och en väl tilltagen budget satte jag mig ner och började skissa i Photoshop.

Jag tänkte på olika nyckelord som hotelldirektören hade nämnt för mig under vårt möte. "Lyx". "Flärd". "Storstad". "2010". "Originellt". "Kvalité". "Fingertoppskänsla". "Komfort". Say no more, tänkte jag vidareledes, och hamnade i det där konstnärliga ruset. Den här gången gick det snabbare än vanligt, kanske för att jag börjat få rutin på det här med frilans nu, kanske också för att jag redan från dag 1 hade en ganska tydlig bild av hur jag ville gestalta hotellets "ansikte". Så efter ett par svettiga timmar framför datorn var det bara att skicka iväg beställningen till närmsta skyltmakeri och voilá - nu sitter den "jäklar-i-min-låda" på husväggen och bara glänser.

Jag vart verkligen helnöjd!


4 kommentarer:

  1. En fras kommer spontant till mig när jag ser skylten: Smakfull elegans.

    Jag gillar vad jag ser.

    SvaraRadera
  2. Isåfall har jag lyckats med mitt uppdrag!!!

    SvaraRadera