söndag 26 april 2009

Jag var på loppis.

Igår var jag på loppis i Svedala och fyndade framförallt den superläckra mini-keyboarden Casio SA-21 för endast 10 kr - ofattbart billigt! Bland keyboardens alla finesser finner jag bl.a dess välfyllda "Tone bank" särskilt intressant. Med inte mindre än förbluffande 100 olika "tones" kan man spela alltifrån traditionella psalmer (07 Church organ) till luffarvisor (27 Harmonica) och imitera bilköer (77 Car horn). Dessutom har keyboarden ett avancerat Dual Speaker System samt fem trevliga demolåtar: Choral (Beethoven), Twinkle twinkle little star, Nocturne (Chopin), Happy birthday to you samt Jingle bells. Nåt för varje tillfälle!

(Update: jag ser nu när bloggivern lagt sig något att
keyboarden inte är centrerad i fotot. Så kan det gå!)


Jag är verkligen helnöjd.

Det här kommer jag göra med min keyboard: spela på den, leka med den, titta på den, blogga om den.

Det här kommer jag inte göra med min keyboard:


2 kommentarer:

  1. jag var också på loppis! fast bara på drottningtorget. men jag fyndade glittriga clipsörhängen, två broscher med fina fejkdiamanter, ett halsband och en ny plånbok.

    SvaraRadera
  2. Har aldrig varit där! Ligger ju inte så nära Möllan så atte... hehee

    SvaraRadera