onsdag 9 juni 2010

Rörsjöstaden vs. Möllan.

Har som sagt flyttat, bytt "hood". Numera är det Rörsjöstaden som gäller, och många av mina kommande blogginlägg kommer därför att handla om livet i det lite fiiinare, lite bättre, Rörsjöstaden.

Jag kommer t.ex blogga om hur omvälvande det kan vara att handla sin mat på Hemköp istället för sunk-ICA, hur man kan komma ut från sin port och mötas av en medelålders gay-man som rastar sin lilla hund istället för en heroinpåverkad hippietjej utan skor som rastar sin lösgående blandrashund, hur oron för att råka trampa i en spya på trottoaren istället ersätts av en oro för att råka trampa på en fluffig liten fågelunge som ramlat ur sitt bo i parken. Och så vidare.

Ja, jag är vuxen nu - har för tusan fyllt 30 och ska dessutom bli morsa!

Jag kan även tänka mig att det blir en hel del inlägg om det unga paret mitt över gatan, de där som låg med varandra så mycket häromdagen. I måndags spelade han f. ö Guitar Hero medan hon satt i soffan framför sin laptop. Tror inte gjorde "det"... och om de gjorde "det" så gjorde de "det" i kompakt mörker.

Lite trist, tycker jag.


Haha! Kom plötsligt att tänka på att hon Maia Hirasawa faktiskt gjorde ett helt album ("Gbg vs Sthlm") med anledning av att hon flyttade. Från: Stockholm. Till: Göteborg.

Omvälvande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar