torsdag 10 juni 2010

Om att bli morsa.

Ska ju som sagt bli morsa, och jag har nu under en tid googlat om det här med barn. Det finns tydligen flera tusen webbsidor om just barn och graviditet och familjeliv osv. På de flesta sidor finns även forum och andra möjligheter för interaktion, men jag känner mig givetvis inte hemma nånstans på de där sajterna. Jag menar, de andra blivande "mammisarna" skriver ju t.ex såna här saker utan att vara ironiska:

vecka 25+6 nu får tiden gärna gå snabbare!!! vill bara hålla om vår lilla prinsessa <3

25+0 idag! rund liten mage har jag och lillen rör sig mycket nu =) Längtar tills han kommer..=)

Det är helt galet – tiden går så snabbt! Sommaren kvar, sedan är det dags! Mamma längtar efter dig skrutten! <3

Tiden kan gå ännu fortare nu, så lillen tittar ut =)

Vecka 26 (25+3) Underbart. Vaknade inatt av att det var en lilleskutt i min mage. Haha. Väcka mamma sådär. Längtar!!!!

lille plutt rör sig så mycket jag bara älskar min bebis och längtar till att den ska komma…

25+0 idag:).. oohh guuud vad han sparkas och är igång heeeeela tiden.. ibland tröttnar an lite hehe.. och undrar när han sover.. han kan va igång dygnet runt asså:O– hehe

25+0 idag…. Härligt! Ska på 2a besöket hos BM idag och se så allt verkar ok. Usch, blodprov igen *såååå larvig*… Men sånt liv som det är inne i magen så känns det iaf som allt står rätt till. Fast jag skulle inte ha ngt emot att snabbspola hösten fram till jul… ;)

jg längtar tills jag har mitt barnnnnnnnnnnnnnnnn

woohoow här kommer ja oxå =) 24+0 idag jetta skoj! =) i morgon eller i helgen ska man träffa svärmor för frsta gången =) hälit

vecka 24+6 nu då:) fast på mamma.se står de vecka 25 =) Bara 15 veckor kvar , hoppas den tiden går fort =) jag lääängtar så mkt efter min bebis

Det börjar närma sig nu! Längtar så mycket tills Kevin kommer!! =)

*Suck*

6 kommentarer:

  1. Ge det 24+4 så sitter du också där och gulligullar vid tangentbordet med en pastellfärgad fluffblick och ett startkit för scrapbooking framför dig.

    SvaraRadera
  2. "Startkit" för scrapbooking?

    Min vän, jag var typ först med att scrapbooka.

    F.Ö.R.S.T.

    SvaraRadera
  3. Åh, så klockrent! Jag verkligen HATADE detta snack under graviditeten. Jag hatade gravidtidningar och chatforum. Jag ratade allt som hette förberedelse och på föräldragruppen satt jag och P där med hakan nedtappad i chock - vad var det med alla galna gravida!? Allt skulle köpas i förväg, allt skulle förberedas. "å.. om jag ändå visste om det blir en kille eller en tjej så jag vet vad för FÄRG på kläderna jag skall köpa..." URK!!!! Men det är ju du och jag, E, samma skrot och korn. I wish du bodde här hos mig. Då kunde vi flabba åt alla gravidnojor tillsammans! Basta!

    SvaraRadera
  4. Ankipanki: word!

    Men de blir säkert jättebra mammor de där som kallar ungen för "bebben", "prinsessan", "prinsen" osv. Bra "teenage moms".

    SvaraRadera