söndag 16 maj 2010

Ingen rolig historia.

En gång när jag gick på gymnasiet i Falun någon gång på 90-talet så hade min utbildning fest på Harry's. Alla var där. Eurotechnon dunkade ur högtalarna. Cher sjöng "If you believe" och tjejer gungade taktfast i ring på dansgolvet med handväskorna i mitten av cirkeln medan killarna hängde vid Black Jack-borden. Några hånglade. Någon kräktes i handfatet på tjejtoan. Några drack shots. Det var liksom toppen!

Så skedde det sig så, att jag hamnade i foajen, och väl där började jag rota igenom min väska och jag minns inte riktigt vad jag sökte men vad jag åtminstone minns är att ett par tjejer från en annan klass stannade till och frågade vad jag letade efter, varpå jag skulle vara sådär himla skojig och svarade "Jag letar efter min pacemaker!". När jag tittade upp mot dem såg jag genast att de inte alls tyckte att jag var så himla skojig. En av dem tittade på mig och sa sedan vasst "Jag har faktiskt pacemaker."

Sen pratade hon aldrig mer med mig.

Och sen dog hon.

Nä, det var verkligen ingen rolig historia det här.

3 kommentarer:

  1. Filosofen frågar sig: Om ett träd faller i skogen och ingen finns i närheten som kan höra det, låter det då?

    Kure Kure Martin frågar sig: Om en historia är ledsam och mörk men man skrattar ändå, är det då en rolig historia?

    SvaraRadera
  2. Nu fick du mig att känna mig ond och hjärtlös...

    SvaraRadera
  3. Det är ingen rolig historia.

    SvaraRadera