måndag 9 november 2009

Nu öppnar jag butik!


Hej å hå, här går det undan! Jag tröttnade på skiten och öppnar nu butik i centrala Ystad. Börjar blygsamt i liten skala. Har egentligen inte någon direkt "klockren" affärsidé, ärligt talat. Har ju inte gjort någon marknadsanalys i Ystad med omnejd. Vet inte vad det finns för behov, ja efterfrågan och sånt ni vet. Har som sagt inte något riktigt hum om vad jag ska sälja i min butik.

Lokal har jag ju redan köpt loss, kontrakt på 15 år. Och så inventarier förstås. Datoriserat kassasystem. Bokföringsprogram. Larm. Trådlöst Internet. Vaktbolag. Modernt utrustat kök med induktionshäll och frysfack. Fyra anställda. Så det är bara att köra!

Men så var det den där lilla detaljen förstås. Det där med idén.

*Suck*

2 kommentarer:

  1. Ärligt, vad är grejen med induktionshäll. Är det verkligen värt det?

    SvaraRadera
  2. Att koka upp vatten tar ungefär lika lång tid som i en vattenkokare. Sen för att induktionshällen ska fungera måste kokkärlen vara ferromagnetiska, till exempel gjorda av järn. Har du järnkastruller är det alltså lätt värt.

    Men jag menar, hur bråttom kan man ha i sitt liv? Vad mer, nån låda med en lucka som man stoppar in mat i och så säger det "ping" och är varmt på nån minut bara? Eller en annan, mindre låda, där man kan stoppa ner brödskivor och så en minut senare poppar de upp och är både varma och bruna, ibland svarta.

    Jag bara undrar.

    SvaraRadera