måndag 30 november 2009

Jul, igen.

Ja här sitter jag framför datan och jobbar medan jag lyssnar på White Christmas med Bing Crosby. Jag älskar amerikanska jultrudelutter från förr. Jag älskar Amerika. Åh stämningen!

Min drömjul är en fluffig, lite småsuddig historia med lackade paket och en jättegran... med kanske två små ekorrar i. Kanske en av dem är lite småtrög, den andra kanske ofta blir irriterad på den småtröge. Kanske att den småtröge har en röd, stor näsa (ungefär som jag, enligt somliga) vad vet jag. Vad jag do know is that ekorrarna helt plötsligt upptäcks av min gula hund som blir alldeles skogstokig! Ja, jag kanske försöker lugna ner min hund och skrattar nervöst åt hans beteende. Sen jagar min hund de små ekorrarna runt runt så paketen flyger åt alla håll och granbarren yr i mitt mysiga lilla vardagsrum. Vad vet jag, kanske jag upptäcker de små ekorrarna till slut där bland granens kala grenar, blir glad och rätt vad det är plingar det på dörren och vilka står där och sjunger stämningsfulla christmas carols om inte bl.a Kalle, Mimmi och Långben?!

Ja, nu fantiserar jag bara ihop nåt hittepå här - men nog skulle det kunna hända?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar