torsdag 15 oktober 2009

Mmmmiles...


Lyssnar på Miles Davis här på jobbet och helt plötsligt, bara för en stund, befann jag mig någon annanstans.

Allt var sepiatonat och jag hade på mig något damigt. På en bar i Brooklyn var jag nog. Det var 1945 och världen hade precis avslutat sitt andra stora krig. Jag lutade mig lagom världsvant mot bardisken och öppnade mitt etui med handrullade cigariller samtidigt som jag viftade med mina långa ögonfransar mot bartendern som genast fyllde på mitt tomma whiskeyglas. Bad gentlemannen bredvid om eld och riktade åter blicken mot scenen där en trombonist precis avrundade ett solo i Boplicity. Den glansögda publiken applåderade med måttligt intresse och fortsatte med sina kurtiseringar och pompösa uppvisningar av sina bättre jag. Genom den svagt upplysta lokalen slingrade sig tobaksrök mot taket och friheten, själv

NYA UNDERKLÄDER STAVAS U P P E R C U T! UPPERCUT!!! DIN UNDERKLÄDESBUTIK PÅ NÄTET!!! WAWAWAAA BINGBING WOOOWOWOW!!!

kände jag att det var dags att knata hem och knyta sig. Det var ju en dag imorgon också.

2 kommentarer: