torsdag 30 december 2010

Om människor i Malmö.


Människor i Malmö är skåningar. Skåningar har ganska dåligt rykte om sig. Ryktet säger bl.a att skåningar är rasistiska. Att de är trångsynta. Att skåningar är bonniga lantisar som pratar konstigt. Och ser töntiga ut. En del går så långt att de påstår att man inte förstår vad skåningar säger! Ja, om skåningar kan man säga och tycka mycket.

Jag känner ett par stycken skåningar. Hyggligt folk enligt mig, men visst. Ibland får även jag säga "VA?" när de pratat lite för hetsigt. Och ibland kan de liksom vara lite aggressiva. Inget fel med det! Men, som timid, nästan mjäkig dalkulla drar man gärna öronen åt sig och blir lite rädd... Eller, jag menar att jag har hört talats om folk som blivit rädda för skåningar, men jag själv har inte blivit det. Vill bara förtydliga det.

Jag blir inte rädd för någon! Jag skrattar rädslan i ansiktet, jag!

Skåningar kan sammanfattningsvis vara helt ok. Bara man lär känna dem lite! Och inte är rädd av sig.

3 kommentarer:

  1. Nej, nej, nej... tvärtom. Från Nyköping. Eller Rönninge. Kan inte riktigt bestämma vart jag verkligen kommer från.

    SvaraRadera