lördag 11 december 2010

Går igenom alfabetet såhär på morgonkvisten

A.
Sen kommer... B?
C väl?
Ett... D, om jag inte missminner mig...
Här kommer helt klart bokstaven F.
Nu träder lilla E fram!
G.
H.
Tror det är I. Jo, ett upprätt streck skall här vara, det är jag bombsäker på.
Ett J!!!
Ett K?
... Kanske... I? Nä-hä var den redan tagen? Helsickes. Nu vart det klurigt, det här! Jag hoppar över den så kan jag stoppa in vad som blir kvar sen.
L.
M.
"N".
Rund och go, här bor lilla O.
P som i en mängd olika ord, namn, saker. Ibland i början, ibland i mitten. Ofta på slutet.
Q. Används aldrig och kan lika gärna strykas. En gammal kvarleva sen 70-talet.
S.
R. Glöm inte lilla "r"! Liten, men ändå.
T.

Sen var det väl inga fler, bokstäver åtminstone?
Jaså?
Jaha-nähä-jaha.
U säger ni.
V.
"Double jew". Eller W, rätt och slätt.
Xx.
Yy.
Zz.
Ååååå...
Ä!
Ööööö?

Färdig!

Sen att det blev en massa bokstäver över är inget att haka upp sig på. Det kan vara!





2 kommentarer:

  1. Apa som aldrig anar alfabetets användning5 maj 2011 kl. 11:22

    Varför bytte du plats på E/F och R/S?

    SvaraRadera
  2. Läste du verkligen igenom heeeela alfabetet?

    Jag minns nämligen inte ett dugg av den här alfabetshistorien. Det var som sagt på morgonkvisten det skrevs, det här alfabetsinlägget.

    SvaraRadera