tisdag 8 september 2009

Personalfesten.


O J vad skoj vi hade det igår, på personalfesten! Chefen ("Shiten") hade styrt upp en sjujäkla till läcker källarlokal ute i Oxie, så in stövlade vi i staben, helt ovetandes om den fantastiska underhållning som väntade: musik från CD-skivor, dämpad belysning, ett blankpolerat dansgolv, karaokeanläggning och sprit i mängder!

Jag satt mest och ugglade i ett hörn, men blev ändå totalpackad!

Vid ett tillfälle kikade jag upp mot dansgolvet och då såg jag ingen mindre än firmans ekonomichef Håkan, stå och battla, utan motståndare! Jag minns att han sa ungefär så här:

Jag e keff, men du e bläff
din mossa är så "skön"
din fassa har sjyssta "brön"
dina byxor är så fula
har du köpt dem på Jula
ah mannen vart har du håret
ser ut som han gubben i På Spåret
Okej nog om dig
nu ska jag försöka ligga med din tjej
Å-hej

Ja, sen var det en som skamset hasade in på kontoret imorse.

2 kommentarer: