tisdag 15 mars 2011

Fiskeklubben Flötet


Ett av mina största intressen som barn var att fiska. Jag och mina två bästisar brukade sitta nere i byns båthamn och meta med mask vi grävt upp i vår kompost. Ibland kastade vi. Då kunde man få gädda. Trots att man inte ville få gädda så stod man där och kastade med skräckblandad förtjusning. Vi hade med oss en hammare ifall vi skulle få upp en sån där jäkel.

Vi fiskade så ofta så jag bestämde att det var lika bra att vi startade en fiskeklubb. Den fick heta Flötet och huvudkontoret var i vårat trädgårdsskjul. Det kostade 20 kr att vara med i fiskeklubben Flötet.

Efter att vi startat fiskeklubben hände inte så mycket mer. Vi fiskade på som vanligt och medlemsavgiften, tjae, den lade jag beslag på och köpte glass för.

Så kan det gå när man är ensambarn! Och gillar glass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar