måndag 15 juni 2009

Jag och hiphop.

Ett tag på 90-talet försökte jag gilla hiphop, jag ville liksom testa något nytt, en ny stil och ny musik ni vet. Så jag började "gilla" musiken, köpte militärgröna "baggy pants" på JC, hade stor t-shirt och uppknäppt flanellskjorta utanpå (det här var i samband med min korta men intensiva grungeperiod så skjortan gick ju att återanvända thank god!). Det var kul i ungefär två veckor tills jag fick höra att killen jag var kär i skrattade åt mig och min nya "look" tillsammans med sin kompis Jögge.

Jaja. Till syvende och sist kom jag fram till att hiphop nog inte var min grej eftersom jag ändå bara gillade ungefär 5 st hiphoplåtar och det var de här:

1. It was a good day - Ice Cube (Den är fortfarande awesome tycker jag)
2. Doin it- LL Cool J
3. Changes - 2Pac
4. Crossroads - Bone Thugs-n-Harmony
5. Regulate - Warren G & Nate Dogg

Spotifylista här>>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar